تبخند




این صندل رسوایی، نطقیست ته کفشم!



از پی سیِ 20 تومانی ات مدد!

جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲ ب.ظ


تو یکی از پیج های معماریِ فیسبوک، تبلیغ فروش یه pc برای رندر گیری زده بود 22 میلیون... اگه بخوام یه مقایسه سر انگشتی بکنم کاری که لپ تاپ من توی 2 ساعت انجام می ده، اون می تونه توی 10 دقیقه تموم کنه.

چند لحظه فکر کردم 22 میلیون دارم. باهاش چه جاهایی می تونم برم؟ چند تا مسافرت؟ چند لیتر هوای قرن 2؟ چندتا مورچه خورت، چند تا طاق بستان، چندتا نظام الملک، چندتا چغازنبیل، چند تا عباسی ها، چند تا تخت سلیمان، چند تا خان، چندتا قلعه دختر، چند تا سهل بن علی، چند تا فلک الافلاک، چن تا گالش کلا، چندتا سلطانیه، چندتا اورامان، چند تا ماسوله، چندتا رادکان، چندتا نقش رستم، چند تا ارگ بم، چند تا تخت جمشید، چند تا فیروز آباد، چند تا سروستان، چند تا کوه خواجه، چند تا سیلک و...

آخرین باری که با رفقا رفتیم مسافرت معمارانه، عید گذشته بود. 3 نفری یزد رفتیم. تقریبا نفری 150 تومن خرجمون شد. ینی با 22 تومن می شه 140 تا مسافرت 4 روزه رفت!


یاد سیحون افتادم. که با روان نویسِ توی دستش عجب معماری بود. نمی دونم آیا درسته که بگم معماریِ ما مرده یا نه. اما اگه باشه، قطعا راه احیاش نشستن پشت یه کامپیوتر 20 میلیونی و تکون دادن موس نیست.
  • ۹۴/۰۸/۲۹

نظرات  (۹)

این سیستمه برای کسی خوبه که بابت این رندر کردن پول بگیره اساسی. مث اینا که کارهای دانشجوها رو فله ای انجام می دن ها؟ از همونا:)
پاسخ:
طرف می خواد چیکار آخه یه همچین کاری ارائه بده؟ اون دانشجو ها رو هم باید گردن زد. والا. در همین راستا یه خاطره ای دارم بعدا نقل می کنم د:
  • آناهــیــ ـــتا
  • مُرده.

    مُرده.
    وبا 22 میلیون که هیچی. با 220 میلیون هم زنده نمی شه
    پاسخ:
    ولی این سیستمه راست کار خودته ها. انیمیشن بسازی باهاش :))
    22میلیوووووون؟!!!:-o 
    قلعه رودخان رو یادت رفت بگی :-D
    منم ببرید خب میخوام ببینم مسافرت معمارانه چطوریه؟ عمرانییش که خوب نبود و همش به حساب و کتاب گذشت :-|
    با قسمت آخر کاملا. موافقم:-))
    پاسخ:
    آره آره یه برنامه بچین با رفقا بریم :دی

    عمرانیا رو ولّــــــــــــــــــــــشششششش بذا رها باشن د:
  • عم قزی جون ツ
  • خو مگه چیه,اصن دو ساعت طول بکشه


    میتونی تا سیستمت داره رند گیری میکنه )اصن اینی ک گفتی چی یعنی؟) کلی اهنگ گوش بدی یا فیلم ببینی حتی! نیمه پر لیوانو ببین فرزندم

    چار روز سفر فقط صد و پنجاه تومن؟

    مطمئنی تو هزاره سوم بعد از میلاد نرفتی؟

    پیاده بری و فقط هواخوری کنی خرجش بیشتر میشه!


    سفرهای مجردی خعلی خوبن,هر کی نره خعلی حیف کرده جوونیشو

    البت مستر سین میفرماید میخوام برم انتالیا,فرمودم مگر خوابشو ببینی!

    :دی




    پاسخ:
    کارای سه بعدی طرح با برنامه های سه بعدی ساز انجام می شه. خروجی نهاییش بصورت عکس، رندر نام داره. خدایی توضییحو داشتی؟!

    اون موقع cpu usage می ره رو 100 درصد. هیچ کاری نمیشه انجام داد. بجز صبر جزیل

    آره ما خیلی کم خرجیم. بیشتر جاها رو پیاده می رفتیم. ینی صب تا غروب در حال راه رفتن بودیم. غذامون هم نون پنیر گوجه خیار با فلافل بود  :دی

    بنده خدا گنا داره. بذار بره. آخرین خوشحالیشو ازش نگیر  :دی
  • عم قزی جون ツ
  • اره خو میدونم سی پی یو خر بازی در میاره ، ولی خو گفتم ک بهت روحیه بدم :))

    الان این طرحو با چاپگر سه بعدی چاپ کنی قشنگ تره ک ! فرتی ساختمونه آماده میشه :دی

    نه من خسته میشم از صب تا غروب راه برم .من ایجوری نمیام =)))

    چ معنی داره پسر عذب بره آنتالیا!!؟؟؟ خو بره جمکران
    واللااااع!!
    بعدشم " آخرین شادی شو .." نشنیده گرفتماااا
    پاسخ:
    :)))

    چاپ گر ندارم. پول ندارم. بدبختم!! :D

    شوما که نباید پیاده بری که. مستر سین هستن خب :دی

    آخرین شادی مجردی منطورم بود. بعدش که البته سراسر زندگی شادی متاهلیه :دی
  • آناهــیــ ـــتا
  • شنیدم قراره واسه تولدم بفرستیش برام :دی

    من سیستمم core i3 عه, اینو گفتم دلت کباب بشه و ببینی تو چه شرایط سختی دارم نون درمیارم :(((
    پاسخ:
    واسه شیرینی پایان نامت یدونه از اینا می خرم! تا اون موقع دیگه قدیمی میشه البته. ارزونم میشه :دی
    اخ ...من اگه 22 میلیون پول داشتم ..!
    می رفتم پراید می خریدم ....خخخخ
    جدا از شوخی ...معماری واقعی نیاز به خلاقیت داره نه پی سی 22 میلیونی..
    پاسخ:
    اه چرا به فکر خودم نرسید؟! پراید می خریدم با پرایدم می رفتم مسافرت. هککککک :دی


  • ساکن اتاق آبی
  • خوشم اومد از فکرت. بت نمیاد ...
    پاسخ:
    مشخاتو نوشتی شما؟ :دی
    والا ما بابامون نمیذاره اینجوری سرمونو بندازیم پایین بریم سفر...
    منم مشکلی نداشتم تا اینکه یه بنده خدایی بم گفت تو اصن آزادی فردی نداری:| بد دغدغه مند شدم... بد... :|
    پاسخ:
    عوضش  social freedom داری. برو خدارو شکر کن اینقدر کفر نگو ! :D

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی