تبخند




این صندل رسوایی، نطقیست ته کفشم!



زندگی، جنگ و دیگر هیچ (1)

چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱ ق.ظ


  • ..برای تو که هنوز نمی دانی روی کره ای که با تلاش ها و معجزه ها زندگی انسان رو به مرگی را نجات می دهند، باعث مرگ صدها، هزارها و میلیون ها موجود زنده و سالم می شوند...

  • دلم می خواهد بفهمم مردی که مرد دیگری را می کشد، در جست و جوی چیست و وقتی که آخرین گلوله را در بدن مردی فرو می کند به چه می اندیشد.

  • در پایان سند نوشته شده بود «جنازه شما را باید به چه کسی تحویل داد؟» و ما مدتی بر سر این موضوع خندیدیم.

  • پدرم حق داشت وقتی خبر داوطلب شدن مرا شنید عصبانی شد: «احمق، بگذار دیگر پسرهای فامیل بروند» ولی آنقدر احمق نبودند که داوطلب بشوند. پدرم یک کارگر بود... همیشه پسرهای کارگران هستند که در جنگ کشته می شوند.

  • وقتی موشک بخ طرف ما پرتاب شد من آن را دیدم... دیدم، دیدم که باب منفجر شد... این هم چیزی هست که هنوز به کسی نگفتم.
         -بگو جرج، بگو
       + ... و بعد حس کردم که خیلی خوشحالم. خوشحال بودم که موشک به او خورده و به من اصابت نکرده. حرفهایم را باور می کنی؟



  • آیا تو تابحال برای گرم نگه داشتن خودت زیر یک مرده خوابیده ای؟

  • دریا کمی مرا می ترساند. چون درخت ندارد و دنیای بی درخت، دنیا نیست.

  • و یک دفعه با صدای بلند به او گفتم «ببین، زن من می شوی؟» و او در جوابم گفت «آره، متشکرم»

  • من هرگز به مجالس رقص نرفتم و هرگز آوازها شاد یاد نگرفتم. تنها آوازی که یاد گرفتم آوازی بود درباره جنگ.

  • بهترین کاری که یک انسان می تواند در زندگی اش بکند این است که به زندگی اش پایانی غم انگیز بدهد.

  • تو را به خدا! وقتی می آیی همه وجودت را بیاور

  • وقتی برگشتیم به اندی خودم گفتم: «دیدی چطور مواظب خودش بود؟» و او گفت: «چه کسی؟» او حتی متوجه هدفش هم نشده بود.

  • دوستانم همه آدم های متمدن و خوبی بودند که همه بیمه عمر شده بودند.

  •  بله درست فهمیدی، تیر در مقعدش فرو کردند و او فقط هشت سال داشت.

  • لحظاتی پیش می آید که من ترجیح می دهم درخت یا ماهی بودم.

  • همانجا بی حرکت ایستاد و تُفش را با نگاه ستایش کرد.

  • در تمام دنیا بمب اتمی را نفی می کنند... مگر پنجاه بمب ناپالم هفتصد و پنجاه کیلویی یا صد بمب معمولی هزار کیلویی، همان کار بمب اتمی را نمی کند؟

  • مردم آنقدر از جنگ خسته شده اند که دیگر طرف هیچ کس نیستند و حتی نفرت هم آنها را به جنبش نمی آورد. هدف ویت کنگ ها دادن نیروی دوباره به مردم برای متنفر شدن است. 

  • تو در کنار یک احمق می نشینی. احمقی که از شش سال پیش تا کنون کاری غیر از فشار بر دگمه پرتاب بمب انجام نداده





زندگی، جنگ و دیگر هیچ/ اوریانا فالاچی/ لیلی گلستان/ 1 - 205


نظرات  (۹)

  • آناهــیــ ـــتا
  • دریا خیلی بی فرهنگه که درخت نداره مگه نه؟
    البته بعضی از دریا ها دارن, اما درختشون زیر آبه و تازه خودشونم خارج از محدوده ی دسرسی طبیعی ما هستن :| 

    +چقدر خوب بودن اینا..
    مخصوصا این: همیشه پسرهای کارگران هستند که در جنگ کشته می شوند.
    پاسخ:
    قطعا همینطوره که می فرمایید

    + یادم رفت آخرش بنویسم ادامه دارد :))
  • فاطیما کیان
  • باید کتابش رو بخونم , حس خاصی داره
    پاسخ:
    من که خیلی خوشم اومد
    برا این جملاتی که از این کتاب نوشتی وسوسه شدم بخوانم... به نظرم باید خیلی خوب باشه... 
    پاسخ:
    بنطر من عالیه کتابش
  • عم قزی جون ツ
  • بسیار هم خوب
    مخصوصا   "  مردم آنقدر از جنگ خسته شده اند که دیگر طرف هیچ کس نیستند و حتی نفرت هم آنها را به جنبش نمی آورد. "

    " آره متشکرم " هم خوب بود  :)))



    احوال معمار؟
    خوبی؟
    پاسخ:
    : ))))

    مچکرم. خوبم. شما خوبی دکتر؟ درسا دیگه سنگین شد پیدات نی
    تلخند اما واقعیت همینه 
    باید بخونمش 
    پاسخ:
    ارزش خوندن داره
    خوشم میاد !! هنوزم مینویسی :)
    افرین!!
    ینی ازین گونه پست ها لذت میبرماا !!
    پاسخ:
    مچکر هستم :))))


    اوریانا فالاچی  قلب قلب قلب 
    پاسخ:
    ^-^
  • آناهــیــ ـــتا
  • بی مزه خودتو مسخره کن :)))

    من فقط زیر دوتاشون نوشته بودم :| فک کنم دوتاشون :-/
    پاسخ:
    مسخره نکردم....  جدی هم نگفتم!  یچی این وسط مسطا بود :D

    چی شد؟
  • آناهــیــ ـــتا
  • چی؟ :-/

    من فک کردم منو مسخره کردی که زیر دوتا از داستانا نوشته بودم "ادامه دارد.... 
    :))
    پاسخ:
    : ))))))))))) من فکر کردم تو داری مسخرم می کنی. عجب مسخره بازاری شده :D

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی