تبخند




این صندل رسوایی، نطقیست ته کفشم!



باید بدوم یا بازگو کردن یک تجربه ورزشی

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ب.ظ


چند سال پیش شب ها حدود یک سی تا چهل دقیقه کنار خیابان می دَویدم. اوایل که شروع به دویدن کردم یادم هست به نیمه های مسیر برگشت که می رسیدم از نظر جسمانی خیلی خسته می شدم. چند بار وسط راه نشستم و استراحت کردم. چند بار مسیر کوتاه تری را انتخاب کردم. و از همه ناشیانه تر چند باری در جیب شلوار ورزشی ام مقداری پول گذاشم و مسیر طولانی تری را رفتم. اما هنگام برگشت سوار تاکسی شدم... مدتی اینگونه گذشت.
تا اینکه دیدم اینطور نمی شود ادامه داد. یک شب تصمیم گرفتم مسیر روزهای اول را بدوم. رفت و برگشت. بدون استراحت. بدون پول و خلاصه بی دور و کلک. زمستان بود. قبل از اینکه به نیمه مسیر برگشت برسم خسته شده بودم. خواستم کمی استراحت کنم. فکری به ذهنم رسید. تصمیم گرفتم بجای استراحت تندتر بدوم. سریع تر دویدم. هرچقدر که توان داشتم گذاشتم. مسیرم تغییری نکرد اما زمان رسیدنم خیلی کمتر شده بود. توانش را داشتم اما فکر نمی کردم بتوانم. مثل لامپ قبل از سوختن که نورش زیاد می شود و بعد یکهو می سوزد، احساس می کردم دارم می سوزم! اما شب های بعد هم همین کار را تکرار کردم... و بعد مسیرهای طولانی تری را دویدم. تا آخر زمستان. شب ها.

حالا هم یک چنین حالی دارم. حجم بی اندازه ای از خستگی توی پاهایم است. دلم می خواهد عین یک تکه یخ منجمد یکجا بنشینم و هیچ کاری نکنم. حتی چکه هم نکنم!. اما از خماری بعدش می ترسم. از اینکه برسم به جایی که دیگر حالی نداشته باشم. می ترسم عین موشی بشوم که نشسته است و سیمان کف اصطبل را گاز می زند... حالا فکر می کنم باید تندتر بدوم. هرچقدر که زور دارم باید بگذارم. قبل از اینکه بیشتر از این حالی برایم نماند!


  • ۹۴/۰۶/۱۶

نظرات  (۱۰)

اون شبی ک تصمیم میگیری فرداش همه راه نرفته رو بری رو خیلیامون داشتیم ، اما چقدرمون فردا صب تصمیم مون یادمون بود!؟
دمت گرم ک یادت بود و تونستی


با اینکه کار خاصی نمیکنم اما بطور عجیبی دلم میخواد برای چند روز خیلی آروم باشم و هیچ کاری نکنم و ب هیچی فکر نکنم.
ولی نمیشه
بشه هم شاید فایده نداشته باشه!

این روزا همه میدوان و من نشسته م ب تماشا و براشون دست نکون میدم...
پاسخ:
فکر کنم جواباین نظرو اشتباهی زیر یه نظر دیگه نوشتم!

آره؟
  • نیمه سیب سقراطی
  • منم ! اینجور وقتها که خسته ام  اتفاقاً راندامانم میره بالاتر !
    پاسخ:
    ینی دعا کنیم همیشه خسته باشی؟ ؛ )
  • .:: عم قزی نگار ::.
  • ناصر ناصر...من برگشتم :دی
    پاسخ:
    بهُ بهُ بههههه عم قزی خانوم د:
  • خانوم ِ لبخند :)
  • دوییدن خیلی بهتر از نشستنه...
    متن منو یاد این شعر میندازه:

    به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

    و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

    آدم گاهی انقدر خسته میشه دلش میخواد چشماشو ببنده و بگه گور بابای همه چیز ولی اینطوری نمیشه! باید دوید..

    +در ضمن نه خسته! خدا قوت ممار: )


    پاسخ:
    این شعر با صدای شجریان. آلبوم سر عشقه فکر کنم آخخخخخخخ که چه می کنه :)

    ممنونم :)
    دلم می خواهد بمانم اما می ترسم ..باید بدویم ...
    پاسخ:
    : )
    امیدوارم این خستگی از تنتون پرت شه بیرون
    از روحتون هم
    پاسخ:
    ممنونم
    جالب بود هم تجربه ورزش، هم تصمیم بعدش
    پاسخ:
    : )
  • عم قزی جون ツ
  • نه پسرم ، احتمالا در ذهن منور ومبارکت جواب دادی :)

    میوه بخور بعد از ورزش ، سالم تره
    کاش ی نفر هم بود با من میرفت باشگاه! میخوام برم بدن سازی :دی
    پاسخ:
    نه یادمه نوشتم :(

    توصیه من اینه که آدم بدون ورزش بدن جسم سالم تر و عمر دراز تری داره. حالا خود دانی :دی
    اسمش یاد آوریه یه سری مشکلاتو دغدغه های مشترک بود و یا راهکار دادن برا ادامه ی مسیرایی که نقطه هدفشون دور تره ؛ هرچی بود خیلی خوب و مفید بود ؛
    تنکس ناصّریااا !
    پاسخ:
    به این اسمایی که گفتی از ته دل معتقدی؟:))
  • فـرشـده ..
  • از عمقه فولانم بله 
    :))
    پاسخ:
    مباررررکهههههههه د:

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی