تبخند




این صندل رسوایی، نطقیست ته کفشم!



روزها

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ب.ظ


اگر بیژن جلالی رو توی این هوای نرمی که از پشت ابرها بیرون اومده نباید خوند، پس کی باید خوند؟



دنیا از پنجره اتاق به درون می ریزد

و از روزنه چشم هایم

به دنیای دیگری می پیوندد

و من جویی هستم

که بین دو مزرعه جریان دارد

****

از غم ها

آوازی می ماند

از امید ها

کلمه ای

از زندگی

شعری می ماند

****

شب شد

ولی من هنوز از شب خویش

سخنی نگفته ام

و همچنان روشنی روز را

چون کبوتری

بر سینه خود می فشارم

****

عجیب است که با تمام کتاب ها

لحظه ای سعادت را نمی توان خرید

و گاه قلب ما از دنیا دور می شود

چون قایقی که ان را باد به ساحل های نامعلوم ببرد


عجیب است که با تمام دنیا

(تاریخ، جغرافی، مردمان، دشت ها)

لحظه ای سعادت را نمی توان خرید

و قلب ما از دنیا می رمد

چون بره ای که از گله فراریست

و بسوی صخره های نامعلوم می رود


عجیب است کم سعادتی ما

و عجیب است قلب ما

که آرامی ندارد

****

بیهوده روی بر میتابم

در جلوی من تا انتهای جهان

تهی و تهی و تهی است

که خیال تو را نیز

چون طعمه ای

در کام خواهد کشید

****

از پایان جهان است

که می آیم

با حرف تازه ای

از آغاز جهان


[روزها/ بیژن جلالی]

****



شب های روشن/ برداشت دوم/ پیمان یزدانیان (+) حال داد!


  • ۹۴/۰۴/۲۹

بیژن جلالی

نظرات  (۱۷)

اوللللللللل ! :))) 
من برم پست رو بخونم!


+بیکاری فشار اورده :|
پاسخ:
:)))

از آخرین باری که بیکار دیدمت سال ها می گذره د:
به به به به  :)
بریم شهر کتاب ببینیم چه خبره :)
به به چه موزیک ِ لایتی! :)

از پایان جهان است 

که می آیم

با حرف تازه ای

از آغاز جهان



:)



پاسخ:
: )
فکر می کنم خوشت بیاد. ینی کمتر کسی پیدا میشه که از بیژن جلالی خوش نیاد. چون من خوشم میاد :د


نیای عجیبی ست
پاسخ:
عجیب است...
چون خودت خوشت میاد پس همه هم خوششون میاد؟
پس ملاک خودتی !؟
ینی اگه بقیه خوششون بیاد دلبل نمیشه که تو خوشت بیاد؟؟
تو الان اکثریتی؟؟ :)))


اوه یه این چه خفنه!! :|





پاسخ:
اکثریت نیستم. چون خودمو بعنوان الگوی جامعه قرار دادم!! اگه چیزیو بپسندم طبیعتا بقیه هم می پسندن دیگه د:
تیکه انداختی؟؟؟ ینی من بیکارم ایا؟؟
ینی باید ریا کنم ساعت پنج کلاس زبان دارم
 اما نشستم اینجا خمیازه میکشم ؟؟:|
پاسخ:
جنبه مثبتو ببین که ما عمری با کار دیدیمت! د:
اخ اره یادم رف بزم چندتا کپی ازتون بگیرم پخش کنم تو کلاس :| :))))
پاسخ:
نمی شناسن منو مگه؟ روایت داریم آدمی که الگوی زمان خودش رو نشناسه از ما نیست. از خودشه! د:
باشه مرسی :))

+الکی مثلا خیلی ذوق کردم

من پاشم برم 
شما هم بشین پای درس و مخش اومدم تکالیفتو میبینم ها !! :))

خدایی چند تا از اسکچ هاتون رو بزارین ببینیم شاد شیم دلم تنگ شد برا درس و مشق !:(
پاسخ:
: ))
 حال ندارم دیگه. خسته شدم!

شاد! ریلی شاد؟! جدا؟ شاد آخه؟!
اخه دوست دارم اسکچ

با اسکچ زدن و اسکچ دیدن خوشحال میشم حالم خوب میشه!
پاسخ:
عه چقدر رمانتیک د:
باشه. تو مطلب جدید می ذارم
قشنگ بود :)
پاسخ:
:))
  • آناهیتا طـــ
  • خدا بگم چیکارت نکنه :|
    یه ساعتو چلوپن دقه س این آهنگه رو ریپیته :|
    ملتو از کارو زندگی میندازی؟؟؟ :(((

    +واسه فیلم شبهای روشنه؟ یا اسم آلبومشه؟
    پاسخ:
    خیلی خوبه آهنگه :)))

    + نمی دونم. شبهای روشنو ندیدم. واسه البوم برداشت دوم پیمان یزدانیه. آلبومش 43 تا قطعه داره. ده تای اول واسه فیلم ایستگاه متروکه. ده تای دوم واسه شبهای روشن و ده تای سوم فرش باده. حالا نمی دونم همون آهنگا رو اجرا کرد یا بر اساس فیلم آهنگارو نوشت یا چی.
    اسم این کتابه رفت تو لیست خرید کتاب هام! 
    میدونی که قراره یه کتاب خونه بزرگ داشته باشم!!!
    فقط مناسبت پیدا کنم به خودم هدیه بدم!!

    ممنون بابت معرفی :)
    پاسخ:
    خواهش می کنم. به امید یک کتابخونه بزرگ : )
  • آناهیتا طـــ
  • آهنگای پیمان یزدانیان همین مدلی ن یه سریاشون.
    قشنگ آدمو روانی می کنن.

    اسکور می سازه آ لامصصب

    پاسخ:
    اولین باره آهنگشو گوش دادم. ولی خیلی لامصبهههه لامصصصصب د:
  • آناهیتا طـــ
  • آهنگای پیمان یزدانیان همین مدلی ن یه سریاشون.
    قشنگ آدمو روانی می کنن.

    اسکور می سازه آ لامصصب

    پاسخ:
    آره دیگه... لامصصصبه خلاصه :D
  • نیمه سیب سقراطی
  • باز بوی پاییز اومد همه اهل شعر و شاعری شدن :))
    پاسخ:
    یه جو لطیفی وبلاگ ها رو بلعیده انگار :)))
  • خانوم ِ لبخند :)
  • اگر کسی مرا خواست

    بگویید رفته باران ها را تماشا کند .

    و اگر اصرار کرد ،

    بگویید برای دیدن ِ طوفان ها

    رفته است !

    و اگر باز هم سماجت کرد ،

    بگویید

    رفته است تا دیگر بازنگردد ...


    این شعرش یه مدت گوشه وبلاگم بود... شعراش قشنگه : )

    خوش سلیقه ها می پسندن یعنی :))

    موسیقی قشنگی بود فقط حیف که کوتاهه زیادی


    پاسخ:
    :)))) خوب بود
    بله خوش سلیقه ها ^ ^

    خیلی کوتاهه. تا آدم خوشش میاد تموم میشه!
  • آناهیتا طـــ
  • از خداوند منان یک عدد دکمه ی دیلیت برای کنترل پنل و قسمت کامنتهای شما خواستارم :دی
    پاسخ:
    چه خواسته ها! بلا به دور  د:
    وبلاگتون رو دوست داشتم ، منم مثل آناهیتا همون دکمه دیلیت رو برای شما آرزومندم چون بعضی کامنت بازیها از ارزش مطالب شما می کاهد دوست من ..

    موفق و سربلند باشید ..
    پاسخ:
    البته ایشون می خواستن از دکمه دیلیت برای پاک کردن نظر خودشون استفاده بکنن که اشتباها دو بار فرستاده شده

    مرسی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی